Månadsträff 26 januari

Månadsträff med SPF Seniorerna Hestra

Kenneth Holmström, Vara, svarade för underhållningen när SPF Seniorerna Hestra, i torsdags, hade sin månadsträff. 65 medlemmar var på plats i Medborgarhuset och njöt och levde med i musiken och sången. Kenneth var med och bildade dansbandet Drifters på 1960-talet och medverkade sedan i gruppen Decibel. Efter 20 års turnerande hade han fått nog och hoppade av för att istället, som pensionär, ägna sig åt underhållning vid olika föreningsträffar.
Hos SPF bjöd han på ett musikaliskt nostalgiprogram med såväl klarinett som saxofon och gitarr samt sång i en härlig blandning. I repertoaren fanns låtar som, ”Leende guldbruna ögon”, ”Klarinettpolka” ”Dans på Brännö brygga” och ”Corina Corina” Hans berättelser om episoder under sin musikkarriär och hans byte till olika tidsenlig kavajer under programmets gång lockade fram många skratt och applåder. En mycket uppskattad och underhållande eftermiddag som traditionsenligt avslutades med lotteridragning och pålysning av kommande arrangemang.
Repotage