Tematräff 17 januari

Smålands natur – Vår plats på jorden.
Det var många fina foton och mycket intressant information när Mattias Bokinge tog SPF Seniorerna Hestra med på en vandring, med hjälp av egna foton och upplevelser, i den fina natur vi har i våra kommuner, Gislaved Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo.

Han visade foton av både djur, fåglar, fjärilar, blommor och allt annat som man kan ta del av om man väljer att ge sig ut i skog och mark, särskilt tidiga mornar eller sena kvällar. Mottot
för föreläsningen var, Smålands Natur – Vår plats på jorden.
40-talet medlemmar var på plats i medborgarhuset för Tematräff med kaffe och natur upplevelser med Mattias. En sammankomst som uppskattades av de som var på plats och som en sa, jag tycker synd om de medlemmar som inte hade möjlighet att närvara.
Han berörda bl.a. den miljö som skjutfältet i Skillingaryd bjuder på med såväl trollskog som vattendrag och inte minst den stora ljugheden. SPF har planer på att organisera en utflykt till Skillingaryd vid lämplig tidpunkt, både datum- och tidpunkt på dygnet, för att göra en vandring till just ljungheden och då med Mattias som ciceron.