Månadsmöte den 13 februari

• Här bjuds det på semla
  • Avgående vandringsledare
  • Den uppskattade kaffekommittén

SPF Seniorerna i Bankeryd har avhållit sitt årsmöte/februarimöte. Ordföranden hälsade välkommen i den härliga vårsolen. Inledningsvis utsågs årsmötets ordförande inkl sekreterare, varefter årsmöteshandlingarna genomgicks. Tack vare ett perfekt förarbete av såväl valberedning och styrelse kunde bl a verksamhetsberättelse och överskottsredovisning inklusive bemanning på samtliga funktioner inklusive styrelse godkännas utan problem, ordföranden valdes med acklamation. Med tillförsikt ser föreningen framåt med god ekonomi som bas.

Scenen intogs så av dagens underhållare ” Herr och Fru Hackspett”, med sitt ”stamträd” i Tidaholm, med fiol och gitarr, och vi bjöds på en ytterst väl varierad blandning från bl a den svenska visskatten, country, Harry Belafonte och självfallet Evert Taube. Det blev god utdelning hos de närvarande med begäran om extranummer och lång varm applåd. Ordföranden inbjöd till dagen kaffe med semla. Därvid informerades bl a om att man skall prova biointresset, införa månadsbesök på olika restauranger, undersöka intresset om ev samåkningsresor med SPF i Habo mm. Som avslutning utdelades en ros till de medlemmar som avgår ur olika funktioner och till alla i kaffekommittén.