Månadsmöte den 10 januari 2022

Januarimöte med grötfest

SPF Seniorerna i Bankeryd har den 10 januari avhållit årets första månadsmöte med sedvanlig grötfest. Ordföranden hälsade välkommen till ett vanligt ” ovanligt” möte m h t gällande restriktioner.

Mötet inleddes med parentation över under 2020 och 2021 avlidna medlemmar varefter följde en tyst minut.

Tyvärr hade ordinarie föredragshållare insjuknat, varför föreningens ordförande visade ett bildspel från sin och hustruns resa till Nya Zealand och Australien 2016. Vi fick uppleva fantastiska bilder från dessa exotiska länder med tillhörande väl berättade kommentarer gällande t ex bilder från botaniska trädgårdar med prunkande orkidéer och andra sällsynta växter och djurarter. Han avtackades med varm applåd (tur att vi hade tillgång till god reserv!!!)

Ordföranden kommenterade dagens senaste restriktioner och man kommer att noga analysera följderna betr kommande möten med bl a årsmötet.

Därefter satte man sig vid de dukade borden med väl tilltagna mellanrum och alla lät sig gott smaka av den goda risgröten med tillhörande ” skinkmacka”.

Kaffekommittén avtackades också med kraftig applåd och mötet avslutades.