Julbord den 6 december 2021

Julbord på kurorten Mösseberg

SPF Bankeryd inbjöd till julbord måndagen den 6 december och drygt 80 medlemmar hade anmält sig. Resan gick denna gång till Kurorten Mösseberg i Falköping.  En presentation av det dignande julbordets alla rätter gjordes av restaurangens personal - att ta några rätter åt gången samt att använda sju tallrikar per person. Alla njöt av den goda julmaten och trivdes tillsammans. Matsalen och salongen har en pampig och anrik inredning från seklets början. Kaffet avnjöts i salongen, där en av SPF:s medlemmar underhöll med julmelodier på piano. På hemvägen stannade en buss vid Falbygdens Osteria och en buss vid Klädbutiken Rabalder. Många gjorde inköp för att komplettera det egna julbordet eller ordna med julklappar.

Sammantaget blev det ett trevligt och uppskattat arrangemang.