SPF Seniorerna Ingatorp

Lokalföreningen, SPF Seniorerna Ingatorp, bildades 1983 och har för närvarande 60-talet medlemmar, uppdelade i fyra arbetsgrupper, som ansvarar för programmen vid månadsträffarna under vår och höst.

Kulturarrangemang och studiecirklar anordnas i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Förutom månadsmöten med intressanta föreläsningar, bildspel och musikunderhållning, anordnar vi trivselkvällar med våffelbak, sillagille och räkfrossa samt julbord och grötfest.

Varje år arrangeras dagsutflykter till intressanta besöksmål samt ibland en längre resa, där resmålet då har studerats i cirkelform under vintern.

Tycker du att vår verksamhet verkar intressant, tag kontakt med någon i styrelsen eller besök en av våra träffar!