Referat - Månadsmöte 8 mars

Månadsmöte den 8 mars samlade ett 80-tal medlemmar från SPF Öster Jönköping. Möte inleddes med att Olle Burström hälsade välkommen och informerade om kommande aktiviteter därefter välkomnade Olle dagens föreläsare, journalist Uno Grönkvist.

Uno kåserade om berömda människor, som han mött under sitt livet. Det var en blandning av svenska och utländska kungligheter, politiker, kulturprofiler och idrottsstjärnor. Bland några kan nämnas Haile Selassie, Bert Karlsson, Sammy Davis, Louis Armstrong och Jane Fonda. Uno frågade flera av dessa kändisar hur man tar sig till toppen och svaret var: ”Man måste vara egoistisk annars når man inte toppen.” Under tiden Uno kåserade visade han ett intressant bildspel, som innehöll bilder han tagit vid sina möten med kändisar samt en del privata bilder han fått av kända personer han träffat. Uno har under hela sitt liv samlat autografer och det blev naturligtvis en imponerande samling, som han nyss sålde till ett pris av en kvarts million. Dessa pengar skänkte han till Läkare utan gränser. När han berättade detta fick han en stor applåd. Föreläsningen var mycket uppskattad av medlemmarna som visade det med en rungande applåd.

Mötet avrundades med fika, lotteridragning och dragning på motionskorten, där tre flitiga motionärer vann ett presentkort.

Se fler bilder här