Information om folkhälsoveckan

Till:
Alla medlemmar

Information till er angående Folkhälsoveckan från Jönköpingsdistriktet

V. 20 närmar sig, och Folkhälsoveckan fylld av seminarier och aktiviteter. Förbundet erbjuder varje dag kl. 10 (OBS: onsdag kl. 9) och kl. 14 föreläsningar samt lite mer fysiska utmaningar. Allt genomförs digitalt. Jag fick frågan att ”Det låter så enkelt när du säger det, men var finns allt?” Alla digitala föreläsningar, tidpunkter, information och annat kommer du att hitta på:

Föreläsare är bl.a. Maj-Lis Hellenius (läkare och forskare), Gösta Bucht (prof. em. i geriatrik), Sofia Åhman (känd gympaledare från TV 😊) m.fl. Somligt kommer vara tillgängligt på hemsidan en kortare tid, annat längre.

Häng också med på förbundets Anta utmaningen! Tillsammans kan ni t.ex. gå motsvarande Kungsleden, Österlenleden eller kanske Vättern Runt?
I den nationella stegtävlingen rapporterar var och en in sin sammanlagda promenadsträcka under veckan, antingen via ett formulär på hemsidan, via e-post, vanlig post eller per telefon – alla kan vara med! Både medlemmar och föreningar har chans att vinna priser!

Förbundet uppmanar alla föreningar att komplettera med egna aktiviteter lokalt! Har du tips på aktiviteter hör av dig till Tommie eller Gittan.

Föreläsningar och aktiviteter vänder sig inte bara till våra medlemmar, förbundet ser det också som en rekryteringsmöjlighet, och alla är medbjudna (just stegtävlingen tror jag dock endast gäller medlemmar)!

Tänk på att följa gällande rekommendationer!