Matlagning 27 nov 2018

Tisdagen den 27 november hade MAT-A-DORERNA sin matlagningscirkel i Seniorernas Hus. Kvällen började med att Lennart Lööw berättade om åren där han o fem killar till spred glädje och skratt genom föreningen FFFB, Föreningen För Festandets Bevarande, under många år. Där bjöd man gästerna på oförglömliga minnen genom minirevyer. Efter Lennarts berättelser förflyttade vi oss till köksregionen. Nu kastade vi oss över fräscha råvaror för att få till en 3-rätters middag. Den bestod av smögenröra till förrätt, kyckling med vin- o apelsinsås till varmrätt och allt avlutades med saffransyoghurt med fikon och havrefras. Till detta inmundigade lämplig dryck. Under middagen löstes som vanligt många världsproblem. Då när allt var på topp, förflyttades vi återigen till köket där kvällen avslutades som sig bör med disk o städning. Som vanligt smög vi hem efter en god och glad kväll i goda vänners lag.