Årsmöte 2019

Årsmöte hölls den 2019-02-04

• Styrelsen fr.v. Stig Emilsson, Inger Jönsson, Kerstin Keijser, Leif Nygren, Karl-Magnus Svensson, Tore Johansson, Arvid Andreasson

Bor-Rydaholmskretsen av SPF har haft sitt årsmöte. Av verksamhetsberättelsen framgår att föreningen har varit aktiv genom möten med underhållning och studiebesök på industrier och andra företag. Även under det gångna året har det anordnats en bussresa till Halmstadstravet. Ett guidat besök på Gummifabriken i Värnamo samlade stort intresse liksom ett bilrally och en hemlig resa, som denna gång gick till Linköping. Föreningen hade en välbesökt monter på Rydaholmsdagen. Särskilt intresse har under året lagts på friskvården.

Vid förhandlingarna omvaldes Leif Nygren som ordförande. Föreningens kassör Gunhild Samuelsson lämnade sitt uppdrag och ersattes av Tore Johansson, Rydaholm. Styrelseledamoten Aine Bäckstrand lämnade också sitt styrelseuppdrag och ersattes av Karl-Magnus Svensson. Övriga i styrelsen är vice ordföranden Inger Jönsson, sekreteraren Kerstin Keijser och ledamöterna Stig Emilsson och Arvid Andreasson.

Till revisorer valdes Lena Svanbring och Mats Lindblad, till KPR-ledamot Sigvard Holmström och till studieledare Karl-Magnus Svensson. Till IT-ansvarig Herbert Johansson.

Även i år kommer föreningen att representeras i tävlingen Hjärnkollen, som går i Bottnaryd . Vidare kommer studiecirklar att ordnas i ämnena "Bornholm" och "Minnen från förr". Ett bilrally planeras i maj månad och en hemlig resa i slutet av augusti.

Åsmötet avslutades med underhållning av Torsten Gunnarsson. Till slut var det lotteridragning innan Nationalsången sjöngs.