Varför togs satsningen på Äldrelyftet bort, regeringen?

Vår förvåning och besvikelse över att regeringen har valt att plocka bort satsningen på "Äldrelyftet" i budgeten är stor!
Därför går vi nu ut i ett gemensamt debattinlägg tillsammans med PRO och Riksidrottsförbundet.

I maj 2018 stod finansminister Magdalena Andersson och äldreminister Lena Hallengren i boxningsringen på Narva boxningsklubb i Stockholm och lovade att om de vann valet skulle de satsa på idrott, friluftsliv och studiecirklar för äldre.

Sedan blev det val i Sverige och vi fick senare en budget klubbad i riksdagen där glädjande även Moderaterna och Kristdemokraterna gjorde verklighet av ett statligt stöd till idrott för äldre. Så vår förvåning och besvikelse över att regeringen väljer att plocka bort en satsning i budgeten som (S) hade som vallöfte och som Moderaterna och Kristdemokraterna hade sett till skulle ha blivit verklighet är stor.

Nu kräver vi svar från regeringen på varför satsningen togs bort samt ber dem att tänka om.
> Klicka här och läs hela debattinlägget