Motverka ofrivillig ensamhet

Socialstyrelsens statsbidrag

Nu kan vi åter ta del av statsbidrag för aktiviteter som genomförs inom ramen för Socialstyrelsens statsbidrag; Ofrivillig ensamhet bland äldre personer. Information här.

4 SPF Seniorerna föreningar i vårt distrikt erhöll medel för sina aktiviteter under sommaren. Först ut att rapportera är SibbarpDagsås.
15 - 20 personer deltog under 3 dagar i ett s k kollo, varav några var på plats enstaka dagar. Några från föreningen kom med hjälpande händer. Andra som var på plats var bl a föreläsare och
representanter från distriktsstyrelsen. Bl a spelade man boule. Viktigt var också samtal om våra livsöden.
Inger och Mikael Sjöholm, ägare av Charlottenlunds gårdshotell bidrog med ett gott värdskap. Till denna fina samling hade man tagit sig med bilar, vilket var lämpligast med tanke på antal och
bostadsort.
Lisbet Landén Svensson och Christina Landin var som projektledare mycket nöjda med årets kollo
och ser fram emot att även kunna satsa på något liknande 2023.

Skicka gärna in era erfarenheter till distriktet och berätta kortfattat vad som genomförts och vi förmedlar detta ut i Halland via Hemsidan och Facebook.
SPF Seniorerna Falkenberg-Skrea
SPF Seniorerna Morup-Stafsinge
SPF Seniorerna Skällinge - Nösslinge
har också spännande aktiviteter att informera om. Självklart kan detta stimulera andra föreningar i distriktet inför nästa år.