Häftiga färger och toner på decembermötet

Glad musik med discoljus och variation på både instrument och scenkostymer spred god stämning på månadsmötet i december. Kenneth Holmström muntrade upp alla de sjuttiotalet medlemmar som trotsat vintern och sökt sig in till den varma gemenskapen i trivsamma Strandkafeet.

Mötet inleddes med genomgång om hur vi kunde skaffa oss coronabevis. Till de som saknade möjlighet att ladda hem beviset digitalt delades blanketter ut för att kunna skicka ansökan på posten. Alla behöver beviset för att kunna delta i många begivenheter!
Historiskt och aktuellt blev det när Bengt-Åke Bengtsson berättade om Trygghetsringen. Den startades en gång av Söndrumsvännerna och är fortsatt verksam för ensamboende att kunna hålla daglig kontakt via telefon. En bra tillgång för de 85 medlemmar som idag är anslutna. En daglig kontakt, vars medlemskap endast kostar 200 kr per år.
Information lämnades också om kommande datum för våra månadsmöten och föreningens olika aktiviteter och resor som är på gång.
Närheten till Lucia och julen gav inspiration när alla stämde in i välljudande allsång på en intressant variant av ”Staffan var en stalledräng”. Sången piggade upp både kropp och själ.
Sen blev det kaffe med lussekatt, pepparkaka och trevliga samtal vid bordet.                                                                             Dagens lotteri gick av stapeln och vinsterna bestod av olika sorters vinglögg och julblommor.
Ordföranden tackade Lisbeth och Dick Holmberg, Immanuelskyrkans värdpar, med varsin vacker julröd krukväxt och avslutade dagens möte med en önskan till alla om en God Jul.