Månadsmötet den 19 november

SPF Seniorerna Söndrumsvännerna har haft litterärt månadsmöte i Staffanssalen, där ordföranden Erik Jansson hälsade 110 medlemmar och dagens föredragshållare välkomna. Två korta dikter lästes upp av ordförande till allas munterhet.

• Ulrika Larsson berättar om nya böcker
  • Uppskattande applåder
  • En trivsam stund tillsammans
  • Glada vinnare i boklotteriet
  • Tack och på återseende
  • Ulrika Larsson berättar om nya böcker
  • Uppskattande applåder
  • En trivsam stund tillsammans
  • Glada vinnare i boklotteriet
  • Tack och på återseende

Mötet började med ordförandes information från Kommunala pensionärsrådet (KPR) om hur kommunen planerar för äldreboende och hur åldersfördelningen ser ut.
De flitiga deltagarna, som cyklat under 2018, belönades med priser. Aktivitetskommittén informerade om en resa till Liseberg den 5 december och om vad som händer under våren 2019. Styrelsen vill ha Din hjälp med rekrytering och därför, om möjligt, inbjuda en vän/granne med fri entré till nästa möte den 17 december. Efter en god fika berättade bokhandlaren Ulrika Larsson, Akademi-bokhandeln City om nya och läsvärda böcker. 25 medlemmar blev glada vinnare i dagens boklotteri.