Månadsmötet den 20 november

SPF Seniorerna Söndrumsvännerna har haft månadsmöte i Staffanssalen den 20 november. Ordföranden Lars Balkö hälsade 120 medlemmar och dagens föredragshållare välkomna.

• Trafiksäkerhet
  • Ulrika berättar
  • Bokpriserna
  • Boklotteri
  • Trafiksäkerhet
  • Ulrika berättar
  • Bokpriserna
  • Boklotteri

Föreningsinformation lämnades av styrelsen t.ex. rapporter från rekryteringsmötet den 16/11, från Caféträffen den 21/9 där deltagarna fick lämna önskemål om framtida studier samt information om kommande resor m m.
Det blev även dragning i det s.k. cykellotteriet.
Kommunpolisen Peter Öhrn berättade om vad vi skall tänka på i trafiken, t.ex. reflexer och belysning på våra cyklar, köra rätt i rondeller, regler vid gång och cykelöverfarter och mycket mer.
Efter god fika berättade Ulrika Larsson, Akademibokhandeln Halmstad-city om nya och läsvärda böcker och 16 medlemmar blev glada vinnare i dagens boklotteri