VÅRENS SISTA MÅNADSMÖTE

SPF Seniorerna Söndrumsvännerna har haft vårens sista medlemsmöte i Staffanssalen den 15 maj.

• Lennart Jonsson berättade om sin tid som "radiopratare" och programledare
  • Många glada skratt när Lennart Jonsson underhöll oss.
  • "Ost-Bengtsson" från Kvibille
  • Vinsterna i lotteriet bestod naturligtvis av goda ostar
  • Lennart Jonsson berättade om sin tid som "radiopratare" och programledare
  • Många glada skratt när Lennart Jonsson underhöll oss.
  • "Ost-Bengtsson" från Kvibille
  • Vinsterna i lotteriet bestod naturligtvis av goda ostar

Ordföranden Lars Balkö hälsade nästan hundra medlemmar välkomna och kunde bl a meddela att föreningens valberedning nu är klar och består av Gunn Lindell, Mats Albing och Elina Sörensen Ringi.
Lennart Jonsson berättade om sin tid som "radiopratare" och programledare och efter kaffe med dopp och lite musik-quiz höll "Ost-Bengtsson" från Kvibille ett föredrag om hur osttillverkning går till och visade bilder från Kvibille Mejeri, som efter den stora branden år 1997 byggdes om till ett modernt mejeri.
F.d. ostmästaren Bengt Bengtsson berättade bl a att varje dag levereras ca 120.000 liter mjölk till mejeriet som sedan blir till de goda Kvibille ädel- och cheddarostarna.
Dagen avslutades med vinnaren i musik-quiz som tillföll bord "Gudrun A" samt lotteri. Vinsterna i lotteriet bestod naturligtvis av goda ostar. Ordföranden avslutade med att önska en trevlig sommar och att vi förhoppningsvis ses på sommarfesten i Hertz Minne den 16 augusti. Höstens första månadsträff är den 18 september.