Martin Nylén på Månadsträffen!

Den första Månadsträffen 2022!

Vi var 52 betalande medlemmar som kom till årets första Månadsträff.

Det är nog den minsta antal deltagare, som i alla fall jag varit med om. Antar att det har med den ökade smittspridningen att göra, vilket är förståeligt.

Trots att det var glest mellan borden, blev det ändå en mysig atmosfär, där vår ordförande gav sig tid att gå från bord till bord för att utväxla några ord. Margaretha började träffen med att läsa upp några tänkvärda ord som en god vän till henne skrivit.

Sedan var det dags för kvällens underhållare, eller estradör, att framträda med sång och gitarr; Martin Nylén. Han gjorde en underhållande "resa med bil", med låtar från olika delar av landet. Ett trevligt framträdande, som fick oss alla att sjunga med - i alla fall, nästan alla. Här kan du se en del av framträdandet samt också Margarethas inledande ord:

Efter kaffe och fralla, som serverades av våra skickliga medarbetare, lottades det ut entrébiljett till nästa Månadsmöte i mars (21/3), till tre lyckliga vinnare.

Strax före träffen hade vår Styrelse ett möte, där bl.a. Programmet för våren och hösten fastslogs. Det programmet, plus Årsmöteshandlingar, kommer att skickas ut digitalt till alla som har uppgivit rätt e-postadress till vårt register. Du kan kolla själv, genom att gå in på Google (eller någon annan sökmotor) och söka på SPF Snöstorp. Då får du fram denna bild:

Här skriver du, precis som visas på bilden, ditt personnummer med 12 siffror. Som lösenord (om du inte redan har ett) kan du skriva  gbg1939. Om du nu kommer in med detta, så kan du se om både din epost-adress och telefonnummer stämmer.

Denna text finns också på samma sida. Där kan du trycka på "Glömt lösenord", så skickas uppgifter till din epost-adress (om den nu är riktig). I annat fall ska du kontakta Christer Karlsson, vår medlemsansvarige, på tel. 0703-085 843.

En sak till: Det kommer alltså inte att skickas ut några handlingar per post, så om du inte har lämnat någon epostadress, så finns det möjligheter att personligen hämta Programmet och också handlingar till Årsmötet, på Snöstorps Servicecenter onsdagen den 16 februari mellan kl. 13:30 - 15.30

Som vanligt, då jag skriver om de olika aktiviteterna vi har i föreningen, så är reportaget högst personligt skrivet av undertecknad. Har jag missat något eller att något blivit fel, så meddela mig gärna.

Arne Edlund       edlundarne@gmail.com