Styrelsen vilar aldrig!

Varje månad samlas vår Styrelse, även i dessa Corona-tider. Vid besök på mötet kan jag konstatera att det fortfarande är samma kämpaglöd i gänget, trots rådande motgångar.

Dagordningen dras punkt för punkt, precis som tidigare, dock inte med samma glada miner som för ett år sedan. Och mest bekymrad är nog vår stackars ordförande, som är ganska frustrerad över att det inte får hända någonting i föreningen. Allt är ju helt ställt över ända. Men det kan ju inte Margaretha rå för, hur mycket hon än jobbar på att det ska hända något.

De aktivteter som vi kan ha, måste ju ske utomhus, men det får jag återkomma till, för vi har ju faktiskt en inomhusaktivitet också; Bangolf. Till Bangolfen, som vid denna tiden sker inomhus på Skallebackavägen, är det nu många som har fått upp ögonen på och som ser en möjlighet att träffa andra medlemmar i föreningen. Och de verkar också hålla avstånd till varandra. Bra.

Styrelsen jobbar mycket med att komma på olika aktiviteter för medlemmarna.

På detta möte bestämdes t.ex. att vi ska ha Grillfest fredag den 6/11 på Ön mellan klockan 14-16. Mer om det finns på hemsidan. För att korven ska räcka till behöver vi en anmälan om deltagande.
Den 27/10 träffades Rese- och Studiekommittén för att planera in lämpliga besök. Vad gäller resor lär det inte bli så mycket, då det inte finns ekonomisk bärighet för bussarna att bara hälften av platserna kan bokas. Men för de som har egna bilar, så kan ju Studiebesök vara något. Vi får se.

Den enda personen i Styrelsen, som inte är sådär jätteledsen är kassören av förståeliga skäl. Om ni sett på vår Facebooksida, så är det han som lägger in alla roliga historier, vilket kanske är en direkt följd av rådande läge?!

Ja, det planeras lite mer också; I början av december kanske, jag säger kanske, för det är inget bokat ännu, kan det bli en Glöggträff utomhus i stället för den sedvanliga Luciaträffen. Mer om det kommer på hemsidan.

Det ska sägas också, att större samlingar inomhus inte låter sig göras. I kyrkans lokaler, där vi brukar hålla till med månadsmöten och ja, just ovannämnda Luciafest, får det plats ca 250 medlemmar och då är det "knökafullt". Möjligen kan vi vara hälften som kommer in, men vilka ska då prioriteras?
Nä, vi får stå ut lite till. Läste häromdagen om att Folkhälsomyndigheten ska släppa lite på karantänreglerna för oss i riskgruppen. Men det känns inte som någon större skillnad mot igår. Jag menar, vi har ju lärt oss att hålla avstånd, att tvätta händerna, att nysa och hosta i knä...förlåt armvecket. Tycker faktiskt att folk är ganska duktiga på reglerna, även om det sker missar ibland.

Medlemsansvarige Christer Karlsson meddelade att skickat ut 23 mailadresser på vår medlemslista varav det bara var 4 (fyra), som hade rätt adress! Så, det kan vara på sin plats att kolla upp om din lämnade adress till föreningen stämmer och/eller att du kontrollerar om din mailbox inte är full.

Nästa Styrelsemöte är den 11 november.

Detta är ett högst personligt referat efter studiebesöket hos Styrelsen, som hade sitt sammanträde den 14 oktober.

Har du, som läst detta, någon idé om aktivitet som Styrelsen kan arbeta vidare på, så skriv gärna ett mail.

Arne Edlund edlundarne@gmail.com