Vinkunskapsfest!

Festligt värre vid Vinkunskapscirkel på Svarta Örnshuset!

SPF Seniorerna Snöstorps Vinkunskapscirklar hade den 6 november festligt värre på Svarta Örnshuset.

Sommelier tillika restaurangchef Daniel Pettersson, höll ett föredrag...ja, om vin, samt lät deltagarna testa olika vinsorter. Först avsmakades och bedömdes två vita viner.

Därefter serverades en musselsoppa med hembakat bröd - samt mer vin. Enligt en deltagare, som aldrig testat musselsoppa, var soppan så god, att endast skalen återstod på tallriken. Ett betyg gott nog.

Sedan fick vi testa två röda viner, innan det serverades Svarta Örnshusets version av Boeuf bourguignon. Både vinet och maten smakade otroligt gott, samtyckte alla.

Avtackning

Tore och Annikki Johansson, samt Gun Agneslätt, avtackadesmed blommor, då de nu slutat som ledare. De startade en gång i slutet av 80-talet, en vinprovningskursi föreningen. Då medlemsantalet i vår förening ökade och vinprovningscirklar blev allt populärare bildades ytterligare en grupp hösten 2016.

Som avslutning serverades sedan kaffe med pralin.

Stämningen på vinkunskapsfesten var hög och alla som var med ser fram emot en fortsättning nästa år.