Brev från ordförande Elisabeth Brink

Till alla medlemmar i SPF Seniorerna Gamletull

Ja, föreningen lever och här kommer en hälsning från styrelsen. Vi har också legat väldigt lågt under våren och sommaren. Egentligen har vi bara betalat räkningar och läst meddelanden från förbundet.

Av vårt fantastiska vårprogram blev intet. Christina Löfgren och Ebbe Ankeraa har fått boka av den ena efter den andra av roliga programpunkter. Och ändå förtröttas inte de och deras kamrater, utan sammanställer ett nytt program för hösten. Vi ger dem en tyst applåd och håller tummarna för att vi ska kunna delta i några aktiviteter. Jag har träffat andra ordföranden i Halmstad och bilden är densamma i övriga föreningar.

Styrelsen har träffats sedan i augusti. Nu sitter vi innomhus med goda avstånd. Ebbe har startat en promenadgrupp och vi har återupptagit studiecirkeln ´Tillsammans mot ensamhet.´ Dessutom har vi startat en diskussionscirkel med Ilse Holm som ledare.

Efter en fantastisk sommar har vi gått in från uteplatser och balkonger, stigit upp ur havet, tagit in grillen och snart är det vintertid, då ställer vi in ute-möblerna!

Många tycker att det blir ännu värre när mörkret kommer. Men det finns en lösning, tänd alla lampor, ledljus kostar inte så mycket. Köp batteriljus på Clas Olsson, Rusta eller de många heminredningsaffärer som finns. Stearinljus är också OK. Bara det blir stämningsfullt!

Till dess vi ses igen, sköt om Er, håll avstånd, tvätta händerna, gå på promenader om Du kan och ät god mat!

Halmstad den 15 oktober 2020

För styrelsen