Sillamöte

Höstens första månadsmöte var det traditionella sillamötet.

Den 10 september hölls säsongens första månadsmöte. Ca 65 medlemmar hade mött upp för att avnjuta en härlig sillunch.
Mötet inleddes med aktuell information av ordförande Lars Björkman kring pågående aktiviteter. Föreningen har nu över 490 medlemmar och de nya hälsades särskilt välkomna.
Erik Alterstedt informerade om att Studieförbundet Vuxenskolan har öppen undervisning kring telefoner, läsplattor och datorer varje fredag kl 10 – 12. Monica Hjärn kan samordna besök för de som önskar detta.
Mats Nyberg informerade om läget på bostadsfronten. Seniorbostäderna som nu byggs är bokade och Bovieran blir troligen aktuella att boka nästa höst.
För dagens underhållning svarade Gubbröran. De är ett härligt gäng med gentlemän som sjunger och spelar ett urval av gamla godingar och örhängen.

Se fler bilder i bildgalleriet.