Mars 2020 med Lasse Blomdal

Måndagens månadsmöte den 9 mars i Harplinge församlingsgård.

• Hippokrates

Hans hälsade alla välkomna. Speciellt vår nye medlem från Glassvik, Elisabet Eftring.

Därefter fick Lasse Blomdal ta över micken och bildspelet. Han talade om att låta maten bli din medicin. Hans intresse för detta började med att han funderade på varför en del människor saknar energi. Hans efterforskningar går ända tillbaka till Hippokrates som var aktuell ca 400 år före Kristus. Hippokrates var "The father of modern Medicin" Läs mer.

I huvudsak gick Lasse föreläsning ut på att man ska låta bli kolhydrater. Jag har lagt in hans dokumentation på nätet. Hans bildserie kan du se här.

Därefter presenterade Hans, vår ordförande, SPF organisation.
Bildserien kan du se här.

Efter detta visade Anders lite om vår hemsida och vad man kan hitta där.

Inger Engstrand fortsatte m med att berätta om Vår samrådsgrupp som består av representanter från våra 7 SPF föreningar i Halmstad. Inger representerar Kvarnen tillsammans med Hans. Vidare informerade Inger om KPR och en hel del annat.

Detta skedde samtidigt som vi andra njöt av en utomordentligt god wraps samt småkakor.

Vi var inte så många på dagens möte, runt 65 – 70 pers. Å andra sidan fick vi en mycket god information för att hålla oss hälsosamma genom att äta rätt. Samt goda wraps som nog vara ganska hälsosamma.

Text: Anders Kinch