Årsmöte 2017-02-13

SPF Seniorerna Kvarnen har haft årsmöte, 2017-02-13, i Harplinge församlingsgård.

• Byte av webbredaktör, Berit Tillberg lämnar över till Anders Kinch

Årsmöte SPF Seniorerna Kvarnen 2017-02-13

I soligt väder denna måndag strömmade 110 medlemmar till Harplinge församlingsgård för att närvara vid årsmötet.

Ordförande Hans Emanuelsson hälsade speciellt nya medlemmar välkomna och därefter höll vi en tyst minut för våra avlidna vänner.

Till årsmötets ordförande valdes Christer Henriksson och till sekreterare Inger Engstrand. Till styrelsens sju medlemmar blev det omval av Hans Emanuelsson, Inger Engstrand, Torsten Gantén, Inger Edling och Berit Wiklund. Nyval av Pia Flodin, (avgående Bengt Hultén) och Anders Kinch, webbredaktör efter Berit Tillberg.

Förslaget att medlemsavgiften bör höjas från nuvarande 190 kr. till 220 kr. år 2018 godkändes.

Systemets Lars Fagerberg berättade för oss på ett intressant sätt om vinets historia. Om hur vinet började tillverkas 8000 år f.Kr.i Turkiet vid Svarta havskusten. Och att kunskapen om vin är stor i Sverige. Lars förklarade hur man ska planera vinet till olika rätter. Hur var det nu? De fyra hörnstenarna sött, salt, surt och beskt. Sött vin till söt mat. Surt vin passar ihop med sur mat, men hur var det med det beska då? Lite sött vin till besk mat. Oj, jag tror det blir enklare att prata med den kunniga personalen på systemet. Men blir maten för sur, salta mer så blir det bra.

Föreningen och kaffekommittén bjöd på goda fastlagsbullar till kaffet och eftermiddagen avslutades med Marlenes lotteri.

Text o bild: Berit Tillberg

Bilder finns i vårt nya bildgalleri...