Välkommen till SPF Seniorerna Eskelhem-Tofta

Vår förening tillhör Gotlandsdistriktet av SPF Seniorerna. Den är en politiskt och religiöst obunden ideell pensionärsförening med medlemmar från Eskelhem och Tofta samt angränsande socknar. Verksamheten bedrivs i enlighet med de stadgar för SPF Seniorernas pensionärsföreningar som gäller från 1 januari 2024.

Antalet medlemmar i föreningen är 71 seniorer när vi går in i det nya året 2024.

Vi har regelbundna månadsmöten med lunch och program som bland annat omfattar någon form av underhållning eller föredrag. En återkommande och uppskattad programpunkt är lotteriet med många, fina vinster.
Under den varma perioden möts vi gärna utomhus i något av våra vackra ängen med korvgrillning och underhållning. Traditionsenligt har vi varje år en uppskattad sammankomst i Gnisvärds fiskeläge.

Exempel på återkommande aktiviteter för övrigt:

- Kortspel i form av bräus, priffe och bondtolva
- Bowling och deltagande i tävlingar
- Kubbspel på Tofta varpaplan vid Toftagården
- Gemensamma promenader på Tofta strand
- Bussutflykter till intressanta resmål på ön
- Andra aktiviteter kan förstås anordnas om intresse finns

Årsmöten med förhandlingar, val av styrelse och ledamöter etc. hålls i januari varje år. Protokoll från årsmöten läggs ut på sidan "Genomförda aktiviteter". Våra möten inomhus har vi vanligtvis på Tofta Strandpensionat.

Medlem i föreningen kan den bli som har pension av något slag. Även den som är gift eller sambo med medlem kan vara med i vår förening.
Årsavgiften för 2024 är 250 kr.

Nya medlemmar hälsas varmt välkomna!