Ny flik på hemsidan: GDPR

Krav på personnummer vid bidragsansökan.

Med start januari 2023 är det ett krav även för pensionärsföreningar som söker aktivitetsbidrag och lokalbidrag att redovisa sina aktiva medlemmars namn och personnummer. Det är på grund av högre krav på kontroll att rätt bidrag går till rätt förening och att Göteborgs Stad, i och med en ny e-tjänst, har teknisk möjlighet att göra detta på ett säkert sätt.
Förvaltningens handläggare ser inte personnumren men ser att det är en riktig person bakom siffrorna.

Vi vill därför informera er om att vi kommer att använda dessa uppgifter från vårt medlemsregister i samband med ansökan om aktivitets- och lokalbidrag från Göteborgs Stad, idrotts- och föreningsförvaltningen.

Om någon av er inte vill godkänna att vi redovisar era personuppgifter ber vi er meddela oss via
ullevigoteborg@spfseniorerna.se