Om föreningen

Vår ambition är att vara en förening - för alla medlemmar - med stimulerande, intressanta och roande program på våra månadsmöten. Vi anordnar dessutom aktiviteter av skilda slag, såsom studiebesök, kurser, resor, friskvårdsaktiviteter m.m.
Läs vidare under bilden nedan.

Vad gör SPF för dig.

Vår förening är bland de allra yngsta av de 15 föreningar som finns i Göteborg.

Vi startade upp den 6 mars 2002 och blev "Lokalförening 1001"
De första medlemmarna "värvades" från vår systerförening SPF Linje 9, som blivit "överbefolkad".
Vi har sedan dess vuxit till c:a 630 medlemmar.

"Rekryteringsområdet" är Västra Göteborg i första hand, men vi har även medlemmar från andra stadsdelar samt "vänmedlemmar" som också är med i andra SPF-föreningar.

Vår ambition är att tillsammans vara en förening med stimulerande, intressanta och roande program på månadsmöten och erbjuda aktiviteter av skilda slag, såsom kurser, resor, teater/konsertbesök, studiebesök samt friskvårdsaktiviteter allt för att hålla oss alerta till kropp och själ.

Föreningen har som uppdrag att i vår stadsdel Västra Göteborg bevaka och påverka vård och omsorg för oss äldre.
Pensionärsrådet är kommunikationslänken mellan våra tre lokalföreningar och stadsdelsnämnden. Vårt valda ombud i pensionärsrådet verkar aktivt för att den äldreplan som finns också efterlevs enligt Kommunstyrelsens riktlinjer. Rapporterar till och från styrelsen.

Vi håller våra månadsmöten i Equmeniakyrkan Fiskebäck, Citrusgatan 16 i Västra Frölunda - Se karta.

Hållplats: Björnåsgatan (linjerna 90 och 97) - Västtrafiks reseplanerare