Från styrelsen 9 februari

Sammanfattning från styrelsemötet 9 februari 2023

Hela styrelsen är samlad och började mötet med goda smörgåsar som Lennart bjöd på.

Året har inletts med trevliga och välbesökta aktiviteter. Ann-Christine och Aina berättade om första tillfället med sopplunch som blev en mycket uppskattad sammankomst. Istället för att äta ensamma hemma träffades några i SPF-lokalen för gemensam lunch.

Nytt för i år är också gemensam lunch på någon närbelägen restaurang. Den här månaden var det Buskåkers Gästis som fick ett besök. Tanken är att äta tillsammans första måndagen varje månad. Det är bara att anmäla sig till Vanja, 070-270 39 91, om man vill hänga med.

Många besökare kom på första månadsträffen för året till Södertuna bygdegård och lyssnade på Torkel Edström som talade om hästens historia i Sverige. Dansen i Nybo bygdegård blev också välbesökt när Remix orkester inledde vårprogrammet. Vi har också hunnit med ett trevligt besök på Säters Biografmuseum.

Styrketräningen har startat upp i lokaler i Tunets f.d. simhall. Från och med våren kommer deltagarna att få betala 100 kr i terminsavgift.

Det är många digitala utbildningar som ska genomföras närmaste tiden. Bland annat en som ska handla om vårdguiden 1177, 7 mars 10.00-11.30. Den kan alla medlemmar delta i. Använd den här länken för att anmäla dig https://spfseniorerna-se.zoom.us/webinar/register/WN_TyOw_KY2T5aCCRClVrwM1Q

Årsmötet i Gustafs församlingshem torsdag 16 februari är nästa aktivitet och vi konstaterade att alla handlingar inför årsmötet är klara. Då är alla medlemmar välkomna, Orionkören kommer att underhålla oss som vanligt.

Vi kommer att genomföra cafémöten i SPF-lokalen i Romme. Den första 23 februari då Håkan Söderlund berättar om Dalviks Kvarn och den andra 9 mars då Sven-Erik Eriksson visar bilder från 70 år på motorcykel.

På torsdag 13 mars kommer vi att vara i Gyllbergen. Den som vill kan åka skidor annars kan man promenera. Föreningen bjuder på fika och grillkorv mellan kl. 11.00-13.00.

Laila berättade att det är stort intresse för våra resor. Hemliga resan är sedan länge fullbokad, men det finns platser kvar till ”I Gustav Vasas fotspår” och till Ingmarspelen i Nås 2 juli och inom kort kommer även inbjudan för resan till Trollbröllopet 11 augusti att vara klar. Läs mer på vår hemsida för aktuell reseinformation.

Styrelsen/Birgitta