Rapport från arbetsgruppen för rekrytering och medlemsvård

Hur känns den första kontakten med SPF Seniorerna Falun, behaglig eller...?

Styrelsen för SPF Seniorerna Falun beslutade under våren 2017 tillsätta en arbetsgrupp vars uppgift har varit att ta fram en handlingsplan för rekrytering och medlemsvård. Gruppen, som består av tre personer och representerar styrelsen, informationskommittén och programkommittén, inledde arbetet med att konstatera behov av en nulägesanalys i syfte att identifiera föreningens styrkor och svagheter, samt hot och möjligheter till förändring. Tidigt i processen kom gruppen att fokusera på medlemsvård snarare än på rekrytering. Det främsta skälet är övertygelsen om att när medlemmar trivs i en förening stannar de kvar och talar väl om föreningen vilket bidrar till rekrytering av nya medlemmar. Medlemsvård är så att säga grunden för rekrytering. Ett annat skäl till valet att fokusera på medlemsvård är att det är en prioriterad fråga för förbundet.

Läs mer här:

Rapport från arbetsgruppen för rekrytering och medlemsvård