Motionera Mera-lotteriet

Klicka här för dragningslistan för vinterperioden 1 september 2023 - 31 mars 2024.

Vinsterna finns för avhämtning på vår expedition från och med torsdag 25 april.

Klicka här och här för att skriva ut motionskortet.

Motion är färskvara och behovet av motion upphör aldrig. I motionslotteriet kan ditt motionerande förutom bättre välbefinnande kanske leda till vinst i lotteriet efter avslutad motionsperiod.

Lotteriet är uppdelat i två perioder:
Period 1 sommar
avser tiden 1 april – 31 augusti.
Period 2 vinter avser tiden 1 september - 31 mars.

Alla medlemmar som samlar minst 20 poäng på motionskortet kan delta i Motionera Mera-lotteriet.

För att delta i lotteriet ska du lämna in eller skicka motionskortet till SPF Seniorernas expedition, Åsgatan 37, 791 71 Falun ("Studenternas hus"), senast 7 september respektive 9 april.

Om du samlat 20 poäng deltar du med en lott i vårt friskvårds-lotteri, har du 40 poäng får du två lotter i lotteriet osv. När du samlat 120 poäng, dvs fyllt ett kort, kan du lämna kortet till expeditionen under expeditionstid och hämta ett nytt kort eller också skriva ut det här på vår webbplats.

Vinnarna i friskvårdslotteriet meddelas genom brev och publicering i MedlemsNytt. Vinsterna finns sedan att hämta på SPF Seniorernas expedition.

Om du inte motionerat tidigare, så börja försiktigt och öka tempot långsamt. Försök att motionera 2-3 gånger per vecka.

Bokstav och datum för utförd prestation antecknar du på kortet enligt exemplet på kortet.