Gruppmejlare sökes!

I många idéella föreningar "suckar" styrelsen och valberedningen över att det är svårt att rekrytera funktionärer till olika sysslor inom föreningen. Frivilliga funktionärer är ju en förutsättning för att en förening ska kunna leva och utvecklas.

Så kan det vara även i vår förening, dvs att det kan vara svårt att övertyga någon att engagera sig. Men när de väl har gjort det så brukar de inte tveka om att fortsätta med sitt uppdrag från år till år. Uppenbarligen tycker de att det är stimulerande och trevligt. (Klicka här för att läsa).

Men ibland behövs det ändå nyrekryteringar. Som nu:

Informationskommittén har till uppgift att förmedla information om kommande och genomförda aktiviteter till medlemmar, blivande medlemmar, politiker och allmänhet. Det gör vi genom MedlemsNytt, webbplatsen, gruppmejl, Facebook och SPF-appen. Det mest effektiva medlet är våra gruppmejl, vi har epostadresser till mer än 85% av våra medlemmar. Gruppmejlen skickas normalt en gång i veckan, på måndagar. Margreth Lindgren, som har skött gruppmejlskickandet i flera år, vill nu av personliga skäl sluta. Är det du som är hennes arvtagare? Hon lovar att vara kvar tills en ny person har satt sig in i hur det går till.

Tänker du att: "Nu när jag har blivit pensionär vill jag vara fri att disponera min tid som jag vill, åka och hälsa på barn och barnbarn eller till ett varmt ställe - därför vill jag inte binda upp mig med föreningsuppdrag"? Var inte orolig, du behöver inte vara "hemma" för att skicka gruppmejl. Och om det skulle behövas - Margreth finns som reserv.

Är du intresserad - ring och prata med Margreth, 070-218 81 82 eller evymargreth@gmail.com .

Du kan klicka här för att läsa om hur verksamheten i vår förening är organiserad.