Seniorkul provar boule

Det tar ungefär tio minuter att lära sig spela boule, men vanligen flera år innan en spelare behärskar alla taktiska och tekniska finesser.

Tisdagen den 30 augusti kom deltagarna i Seniorkul på besök till Herosvallen.

SPF Seniorerna Barkenbygden har medverkat i projektet Seniorkul. Ett samarbete mellan Smedjebackens kommun, Region Dalarna, föreningar i kommunen och SISU Dalaidrotten, där syftet är att erbjuda 65+ att prova på olika aktiviteter som föreningarna erbjuder.

Vår insats var att låta deltagarna prova på att spela boule, en aktivitet bland flera som vi anordnar med huvudsakligaste syfte att ge möjlighet för medlemmarna att träffas och umgås.
Socialt umgänge, tävlingsmoment, skratt, träning, allt på en gång och på ett enkelt sätt blir resultatet.
Närmare 20 deltagare kom och fick i ett strålande väder prova på spelet under ledning av representanter från föreningen.
Många skratt hördes och ibland kom kampandan fram.

Gert-Ove Sandberg