Medlemsmöte November 2019

Möte med underhållning och social gemenskap

Tisdagen den 19 hade SPF Seniorerna Barkenbygden sitt medlemsmöte för november.
Vi bjöds på underbar underhållning av Björn Hedén. Detta framträdande var det tionde i följd för Björn. Idag ensam på scen, men oftast tillsammans med Marketta.

Björn bjöd på tolkningar av bland annat Dan Andersson, Allan Edwall, Ruben Nilsson, Olle Adolphson, Evert Taube, Björn Jadling, Bellman och inte minst med en egen tonsättning.
Hedéns egna bidrag var en visa om november som under årens lopp gjort att han kan se mer positivt på denna ibland gråkalla och dystra månad.
De sånger som han valt för detta framträdande var sådana som han inte framfört på mellan 10 – 15 år.

Underhållningen blev mycket uppskattad då Björn är en duktig musikant så vi bokade omedelbart in en ny underhållning med honom, i november 2020.

Efter musiken bjöds på kaffe och hembakt bröd och vi hade ett lotteri där några av vinsterna har skänkts av medlemmarna.
Att träffas på detta sätt är en viktig del för SPF-medlemmarna. Det hinner utbytas mycket information deltagarna emellan. Mötena är viktiga för att bland annat motarbeta ofrivillig ensamhet bland äldre.

En annan uppskattad aktivitet är promenaderna som genomförs på onsdagar mellan 10-12 vid Sågstugan.
Efter dessa besked gick vi ut i novembermörkret, men såg fram mot nästa möte som blir Jullunch på Villa Gladtjärn. Välkomna!