SPF seniorernas modevisning i Leksand

SPF seniorerna i Leksand vill även i fortsättningen se att vi på hemmaplan har kvar vår skoaffär och våra klädbutiker. Ett sätt att stödja den tanken är att visa vilket utbud som finns. Och visst finns det gott om både kläder, assessorer och skor i Leksand Noret, det var de sexton mannekängerna, 12 kvinnor och 4 män, ett synligt bevis för.
De här sju företagen bidrog till en nära två timmar lång visning i Tibble bystuga – Carl Olsson Dam & Herrekipering, My Lady, Lantliv, Einars skor, Kollektion, Solblomman och Leksands hemslöjd. Alla är etablerade på Norsgatan.
Huvuddelen av mannekängerna var seniorer från SPF kompletterade med ett par personer från företagen. Kollektionerna bestod till största delen av vårens och sommarens mode med mycket färg och blommor till både fest och vardag.
För den proffsiga presentationen svarade vår egen medlem Marianne Gustavsson. Hon har för övrigt tillsammans med ett stort antal medlemmar varit ansvarig för att planera och genomföra arrangemanget.
Företagen som deltog visade inte enbart kläder och skor. De visade också sin generositet genom att på de åttio entrébiljetterna erbjuda 10 % på varorna i sina butiker. Utöver det bidrog man med mycket fina priser till ett lotteri. Vinster hade också skänkts från Mat vid Siljan/Tegera Arena, Lundells Bok och Kontor, Elon, Gårdskafét, LW Lena Wikman, Gundhes och Blomsterflärd.