Idéboken

Idéboken – ett verktyg för aktivitetsplanering

Nu är första utgåvan av Idéboken här. Där har vi samlat exempel på aktiviteter från föreningar och distrikt i hela landet, allt från resor till studier och fysiska aktiviteter. Syftet med boken är stödja föreningar som vill utveckla och förnya aktivitetsutbudet genom att ge inspiration och nya idéer. Det finns också en checklista med saker att tänka på vid planering och genomförande av aktiviteter. Idéboken finns inom kort i webbutiken och kommer att kosta 15 kr/st. Den går också att ladda hem som pdf från intranätet under ”Verksamhetsutveckling och utbildning”.

Tipsa oss gärna om aktiviteter ni har i din förening. Skicka ett mail med information och kontaktuppgifter till: veronica.sjolin@spfseniorerna.se så tar vi kontakt inom kort.