Om pubkvällarna

Verksamhetsrapport om pubkvällarna 2019

Onsdagen 8 maj träffades 23 st öltörstande och sällskapssjuka medlemmar på
Cha Da Thairestaurant. Carl Erik, Clurik, Johansson stod för musikunderhållningen. Alla trivdes och hade trevligt.

Efter önskemål från några medlemmar om annan lokal till nästa kväll genomfördes lite research beträffande möjliga lokaler och vidhängande kostnader. Några tänkbara lokaler fanns men kostnaden per deltagare bedömdes bli för hög varför även träff nr 2, den 19 nov, kom att hållas på Cha Da.
Vid detta tillfälle mötte 25 st upp. Nytt under den här aftonen var att kvällens musiker Michael Jansson hade knåpat ihop ett trevligt underhållande musikquiz.

Sammanfattningsvis ser det ut som att pubkvällarna lockar ca 25 st personer per tillfälle och vidare bör kanske fortsatta undersökningar efter alternativa lokaler genomföras. Kostnadsaspekten icke att förglömma.

//Lennart och Håkan