Medlemsträff 2 nov -22

Denna dag kan vi njuta av JANNE LUCAS PERSSON, som underhåller oss med pianospel och sång.

OBS!!! NY TID!!!
Vid kommande medlemsmöten den 2/11 och den 7/12 är mötestiden ändrad till 13.00.
Vi ber våra medlemmar att respektera att annan aktivitet ibland bedrivs i "Stora sittgruppen" i entrén, undvik därför att vistas där. Vid ankomst uppmanas därför alla, att när kassan öppnats, snabbt förpassa sig in i vår hyrda lokal.

Janne Lucas Persson har, som vi alla vet, haft  flera listframgångar i Sverige under 1970- och 80-talen. Janne Lucas spelade i popbandet "Lucas" på 60-talet och år 1967 vann detta band Sveriges Radios popbandstävling (stort!). Vi kunde även höra bandet i vår tids ungdomsprogram "Tio i topp".

I början av 70-talet var Janne Lucas på sommarturné tillsammans med Ted Gärdestad och Lena Andersson och efter den turnén följde några intensiva år med skivutgivningar och spelningar tillsammans med bland andra Ola Magnell och Pugh Rogefeldt. Janne Lucas ackompanjerade också Jerry Williams på dennes turnéer.

I den svenska Melodifestivalen 1980 medverkade han med en låt som Gert Lengstrand skrivit, ”Växeln Hallå”. Låten kom tvåa och markerade Janne Lucas genombrott hos den svenska publiken. Året därpå medverkade han med den egenhändigt komponerade ”Rocky Mountain” och sedan följde flera års intensivt turnerande i norden. Över tjugo album har det blivit, varav tre instrumentala. Janne Lucas har också varit fältartist och underhållit svenska FN-trupper i bland annat Libanon och på Cypern.

I det poppulära frågesportprogrammet "Vi i femman" kunde vi se och höra Janne Lucas spela många olika instrument.