Traditionsenlig våravslutning vid Rådasjön

Fredagen 20 maj, var det dags för ett 60–70 tal medlemmar att samlas nere vid Roddklubbens lokaler vid Rådasjön för att säga adjö till vårterminens träffar och aktiviteter.

De flesta medlemmarna började med att gå en tipspromenad vid sjön. Det var Berit Westberg som sammanställt 13 kluriga frågor att besvara. Endast en person lyckades att få ihop alla rätt, och det var ingen mindre än föreningens kassör, Gunnel Jansson, som lyckades med det konststycket.

Det var skönt för oss andra att kunna få bekräftat att våra pengar handhas av en väldigt skärpt person.

Därefter vidtog sedvanlig korvgrillning, där alla fick äta så mycket korv man ville. Den som inte var mätt efter detta kunde dricka kaffe med hembakat. Här fanns det ett rikligt urval av godsaker att välja på.

Dagen avslutades med utdelning av priser till de förtjänta vinnarna i tipspromenaden, och utdelning av vinster i gratislotteriet.

Vår ordförande Kaj-Åke Larsson tackade alla som deltagit i dagens evenemang, och önskade alla glada Strömstarar en trevlig sommar.

Medlemmarna kan se fram emot ett välfyllt höstprogram, som kommer att skickas ut under augusti månad. Vi planerar att börja den 7 september med ett försenat årsmöte och underhållning av Christer Ågren.

Sedan var det dags att traska hemåt i det vackra solskenet som nu brutit igenom de tidigare så dystra molnbankarna.

Jan Juréen