Månadsmöte september

Höstens första möte

SPF Seniorerna Strömmen samlade drygt 80 medlemmar på höstens första möte. Wolfgang påminde om att SPF är Sveriges äldsta pensionärsförening och som nu fyller 80 år.

Björn berättade att 1939 bildades Sveriges Folkpensionärers Riksförbund i Göteborg för att föra de fattiga pensionärernas talan. År 1986 bytte organisationen namn till Sveriges Pensionärsförbund, SPF och 2014 bytte organisationen namn till SPF Seniorerna.
Information stod sedan på programmet: Digital ekonomi där Swedbank bjuder in max 20 för att informera om näthandel, bank-ID och Swish.
Maj Ingridsdotter berättade om medicinsk yoga som hon leder onsdagar kl. 14-15 på Studio 44 med start 18/9.

Monica Andersson från SV önskar kontakt med ansvariga för olika aktiviteter.
Eva informerade från sista KPR mötet bland annat om särskilt boende som bör vara klart 2022–2023 Två bolag är villiga att bygga för att hyra ut till kommunen. Det handlar om Ånneröd och Myren.

Björn berättade om höstens stavgångspromenader och listor har lagts ut här och info på anslagstavlan på Coop samt på hemsidan.

Ulla och Siw informerade om vinprovning som de tagit över och de har lagt ut en lista för anmälan.

Lennart berättade om resan till Puccinis Tosca på Göteborgsoperan den 24/5. Barbro M vill att vi uppmärksammar ensamma personer och föreslår att vi skall bjuda in Ingela Baats.

Birgit meddelade att seniorgymnastiken börjar 23/9 kl.12 på Sjukhusets rehab avdelning samt seniordans på torsdagar kl.15.30 på Roddklubben berättade Barbro N om och Arvo påminde om mattcurling onsdagar kl. 9.

Stanley och Gerd undersöker möjligheten att göra en gemensam åktur med Hybridfärjan.
Dagens underhållning stod Fjällgänget från Skee för. De spelade härligt kramgoa låtar vilket inspirerade flera att bjuda upp till dans.
Som avslutning serverades kaffe med smörgås och dagen till ära gräddtårta.

Eva Pehrsson