INNEBANDY FÖR 60+

Alla medlemmar är välkomna på måndagar kl 09.45 till Wallenstams Arena huvudentrén.
För våren koll med Eva Sollén, eva@sollenconsulting.se tel 0702-652991

NYHET NY AKTIVTET NYHET

Vi är några SPF Vintergäckar som har startat SPORT & FRISKVÅRD i föreningen. Syftet är att aktivera medlemmar med olika rörliga programpunkter, en prova-på verksamhet.

Pixbo Innebandy sköter driften av Wallenberg Arena, den nya arenan i Fabriken och har nu bjudit in oss att delta i ”Innebandy för äldre”.

Det har redan kommit igång ett gäng av 70-åringar som spelar på måndagar. Där kan vi komma med till och börja med. Sen får vi se ifall det blir fler grupper.

Spelet kan tänkas bedrivas antingen gåendes eller något mer rörligt, allt beroende av deltagarnas förutsättning. Naturligtvis är alla välkomna att delta, kvinnor som män.

Ta bara med ombyte och inomhusskor, obs ej svart sula. Pixbo tillhandahåller utrustning

Vi håller på 10-11. Efter duschen blir du bjuden på kaffe med eftersnack.

Warberg Innebandy har startat en liknande verksamhet och motiverar på detta sätt:

"I syfte att nå nya målgrupper och bidra till en ökad folkhälsa genom fysisk aktivitet så startar Warberg Innebandy nu gå-innebandy för personer över 60 år.

Innebandy+ är en del av Svensk Innebandys utvecklingsarbete för att nå människor som den traditionella innebandyn inte gör idag. Det i sin tur är en del av idrottsrörelsens satsning kring en ökad fysisk aktivitet och en positiv social samvaro för äldre.

-Som en del i vårt hållbarhetsarbete och att utveckla vår verksamhet vill vi på ett ännu bättre sätt bidra till att öka folkhälsan för invånare i Varbergs kommun. Det gör vi genom det vi är bra på nämligen idrott och innebandy, som i grunden handlar om fysisk aktivitet. Lägg därtill alla positiva effekter som idrottsverksamheten har kopplat till social samvaro och gemenskap."

Detta blir starten på SPORT & FRISKVÅRD aktiviteter. Mer kommer!!!

Är du intresserad av att hjälpa oss med andra aktiviteter så hör av dig till

Eva Sollén eva@sollenconsulting.se tel 0702-652991

Inlägg 2023-01-25: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com