2023-02-23 Årsmöte

120 medlemmar hade slutit upp för att besluta om verksamhetsberättelse, bokslut, budget, revisionsberättelse m.m., samt besätta de olika kommittéerna och bland annat utse en ny ordförande.
Avtackningar och diplomutdelning är en annan del av årsmötet och underhållning är en tredje. Vi fick dessutom kaffe och en härlig muffins.

ÅRSMÖTE den 23 februari 2023

Parentation

Sedvanligt inledde Håkan Söderström mötet med en dikt och en tyst minut till minne av de 19 medlemmar som avlidit under 2022.

Döden tänkte jag mig så av Bo Setterlind

ÅRSMÖTESFÖRHANDLINGAR

Därefter vidtog årsmötesförhandlingarna enligt föredragningslistan. Gunnar Häggström lotsade oss genom hela proceduren på mindre än en halv timma.

Årsmötesprotokoll finns   här.

UTMÄRKELSER

Claes Green, Gerd Hallin och Lage Johannesson har förtjänstfullt medverkat som funktionärer i föreningen i tio år.

Monika Siverdal har jobbat med studiekommitten i fem år.

Uno Wallenlind och Jan-Erik Johansson lämnar sina uppdrag som revisor respektive lokalansvarig.

Marianne Friman, Leif Allvin och Yvonne Allvin förärades också blommor för sitt förtjänstfulla arbete med månadsmöten och evenemang.

Till sist var det då dags att avtacka Håkan Söderström, som varit med i styrelsen i fem år varav fyra år som ordförande.

Den nytillträdde ordföranden Olle Lindkvist tackade Håkan med orden:

Tack Håkan för dina fina insatser!
Vi seniorer är en stor resurs i samhället. Tillsammans i SPF skapar vi ett rikare liv för oss äldre i vår kommun.

De olika kommittéerna fick också tillfälle att presentera aktuella programpunkter och nya funktionärer tillfälle att presentera sig.

UNDERHÅLLNING

Top Floor Big Band spelade storbandsjazz för oss.

De spelade välkända låtar, men även egenkomponerade stycken, med glädje och med flera fina solon. Kul att se och höra ungdommar som seriöst går in för att behärska sitt instrument. Det är också gott att se och höra att Härryda kommun är en grogrund för återväxten på kultursidan med Hulebäcksgymnasiet, Kulturskolan och Wendelsbergs Folkhögskola.

Marianne Friman tackade orkestern med lovord och var sin ros.

(Tyvärr är bilden på Marianne något suddig, beroende på att min kamera inte lyckas fånga Marianne när hon är stilla).

Och vi tackar Marianne, Barbro och övriga medverkande, för att de fixat årsmötet med underhållning, kaffe och dopp.

Text och bild: Bengt G Bengtsson

Inlägg 2023-02-24 : Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com