Fyll en kartong till Ukraina

Tillsammans med ukrainska flyktingar bosatta i Härryda kommun kommer Landvetter Råda Rotaryklubb lördagen den 3 december kl. 10-14 att dela ut flyttkartonger på Mölnlycke torg. Allmänheten kan sedan gå hem och packa lådan full med varma kläder, vinterstövlar, tvålar, Alvedon, leksaker, sovsäckar, filtar, ficklampor och annat som behövs i Ukraina.
Läs mer nedan

Britt Nedestam:

Varje privatperson får skicka max två kartonger gratis till Ukraina från Post Nords företagscenter, Kurirvägen 2 i Landvetter. På kartongerna kommer det att finnas adresslappar  samt innehållsförteckning på svenska och ukrainska där det bara är att kryssa i vad man lagt i lådan.

Britt Nedestam
Landvetter Råda Rotaryklubb

Inlägg 2022-11-24 : Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com