2022-11-08 Vintergäckenlunch på Food Factory

Efter en strålande bra idé av Britt-Marie Wiezell och Hans Larsson genomfördes föreningens första Vintergäckslunch på Restaurangen Fabriken på Bruksgatan alt Fabriksgatan, skriver Leif Allvin nedan

Efter en strålande bra idé av Britt-Marie Wiezell och Hans Larsson genomfördes föreningens första Vintergäckslunch på Restaurangen Fabriken på Bruksgatan alt Fabriksgatan. Det kivas om vilket som är den rätta benämningen på gatan.

32 st. ” gäckare” hade hörsammat kallelsen.

Detta är ju ett enkelt och trivsamt sätt att otvunget träffas och umgås.

Vid ingången mötte oss Britt-Marie och Hans som vänliga hovmästare och hovmästarinna. Precis som de inte gjort något annat.

Bord var bokade och eftersom värsta lunchrusningen var avklarad av det arbetande folket så fick vi pensionärer lugn och ro i vår avdelning.

Restaurangen serverar mycket god mat till facila priser så alla var nöjda. Samtalet kom snabbt i gång och nya kontakter knöts. För nya medlemmar i föreningen är detta ett suveränt sätt att träffas och att komma med i gemenskapen.

Alla ville att vi skall fortsätta med att träffas en gång i månaden och kanske dessutom välja olika restauranger för att matprova.

Vi hoppas att Britt Marie och Hans vill fortsätta att sammankalla hugade så att detta trevliga fortsätter.

Vid gåspennan

Leif Allvin

PS

Britt-Marie och Hans vill gärna ha reaktioner från matgästerna om hur en fortsättning skall utformas.

Kontakta wiezell.britt-marie@telia.com eller sms/samtal till 070 595 27 96 (Hans) eller 073 045 77 68 (Britt-Marie)

DS

Kallesen till lunchen

Text och bilder: Leif Allvin.

Inlägg 2022-11-08 : Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com