RESENYTT 5 APRIL 2022

Vårresa till Fagerås är fulltecknad.
Golfresa 16-17 maj till Åsundsholm Golf & Country Club, 4 platser kvar, sista anmälningsdag är den 15 april.
Till "Stora Kanalrundan" finns ett fåtal platser kvar.
Texten för resan till Pilane är justerad och en ny resa har tillkommit den 13 september. Läs mer nedan.

Resekommittén meddelar:

• Vårresa 3 maj, till Fagerås är fulltecknad
  • Golfresa 16-17 maj till Åsundsholm Golf & Country Club, 4 platser kvar, sista anmälningsdag är den 15 april
  • Resa 14 juni till Pilane och Sundsby
    Texten kompletterad med :
    Pilane är naturens egen konsthall där man rör sig fritt under bar himmel. När vi besöker utställningen får dessutom en guide med oss som berättar mer om skulpturerna vi ser. Tänk på att det är kuperat och ibland lite svårtillgängligt.

Samt ett  utdrag från SvD i helgen (ngt justerat )
    Hur lockar man nya besökare till ett gammalt gravfält? Svaret finns på Tjörn norr om Göteborg. Kring 2000-åriga gravar och domarringar har det sedan 2007 vuxit fram en skulpturpark med internationell ryktbarhet. Det gamla kulturlandskapet har förvandlats till en naturens egen konstscen med monumentala verk av berömda konstnärer. Följ med på vår resa till Pilane gravfält, med det förtrollande kulturlandskapet och jättehuvudet Anna av Jaume Plensa.
  • ”Stora Kanalrundan” 23 augusti, på Dalslands kanal. Ett fåtal platser kvar
  • En ny resa tillkommer: Vingårdsresa till Ästad via Grimeton 13 september 2022

Inlägg: Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )