Månadsmöte torsdag 21 april, kl. 15.30 med föredrag av Bo Eek, i Hulebäcksgymnasiet

Bo Eek, domprost emeritus berättar under rubriken "Från missionshus till katedral".
Föranmälan önskas, enligt nedan.
Är du inte medlem i Vintergäcken? Läs då om möjligheten att gratis lyssna till ett intressant föredrag, nedan.

Om Bo Eek:

Den som nyligen prästvigts får ofta tjänst som komminister och fortsätter kanske som kyrkoherde, domprost eller biskop. April månads torsdagsgäst hos Vintergäcken gjorde tvärt om. Efter pension som domprost i Skara domkyrkoförsamling började Bo Eek vid 80-års ålder om som komminister. För oss som bor i Göteborgsområdet är nog Bo Eek mest känd som arrangör av domkyrkans “Julsång i city”. Sång och musik har följt Bo Eek genom livet från väckelsesångerna i barndomens missionshus, via orgelbråk till melodisk ärtsoppa.

De som 2018 hade förmånen att följa med på "Västgötaresan" kommer ihåg Bo Eek som en mycket kunnig och rolig guide.  18 09 14, Västgötabygd, en resa i tid och rum. Med "Extra Allt"

Kostnad 60 kr, betalas på plats, Swish eller kontant (jämna pengar, tack). Inklusive fika och chans på vinst i lotteriet.

För att veta hur mycket kaffe vi skall brygga, är det önskvärt med en föranmälan till spfvgack@gmail.com eller tel 070 188 65 25 senast den 17 april.

Är du inte medlem i Vintergäcken?
Kom då till Hulebäcksgymnasiets matsal och anmäl dig som "provmedlem". Värdkommittén "tar hand om" dig och tycker du att det verkar intressant, kan du därefter bli medlem för 250 kr.

Programkommittén hälsar alla hjärtligt  välkomna.

Inlägg: Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )