Henrik Zetterberg, Hindås station den 21/9 kl. 18.00-20.00

Studieförbundet Vuxenskolan samt Demensföreningen Mölndal/Härryda inbjuder till till en intressant och givande stund på Hindås station, där vi har glädjen att få höra Henrik Zetterberg föreläsa om senaste nytt på forskningsfronten. Läs mer nedan.

Kommer vi snart att ha effektiva läkemedel mot Alzheimers sjukdom?

Henrik Zetterberg går igenom senaste nytt från forskningsfronten.

Nyss gick det årliga internationella Alzheimerforskningsmötet av stapeln, denna gång i Denver.
Mötet bjöd på ett antal riktiga ljusglimtar och dessa ska vi få ta del av.

Henrik Zetterberg är överläkare och professor i neurokemi vid Göteborgs universitet.

Välkommen till en intressant och givande stund på Hindås station där vi har glädjen att få höra Henrik Zetterberg. Ämnet är högst aktuellt och mycket spännande händer inom forskningsområdet.

OBS- begränsat antal platser, först till kvarn.
Vi följer FHM´s rekommendationer avseende inomhusarrangemang.

Föreläsningen är kostnadsfri och anmälan görs via Studieförbundet Vuxenskolan   Eller per telefon  till Eva Sördal, tel. 0705 - 26 99 13.

Arrangörer är Studieförbundet Vuxenskolan samt Demensföreningen Mölndal/Härryda.

Varmt välkommen

Inlägg: Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )