Månadsmöte torsdag den 18 november kl. 15.30, Hulebäcksgymnasiet (föranmälan önskas)

” Jag är inte bara polis, jag är människa också” säger Ewa-Gun Westford. Vi har ofta sett henne i nyheterna på TV informera om händelser i Skånedistriktet och med värme och humor och dialog förklara vad polisen gör och varför.

• Ewa-Gun Westford, presstalesperson polisregion Syd. Bild: Polisen/Anna Hermansson

Vi får föreningsinformation samt ett föredrag av Ewa-Gun Westfjord

Ewa-Gun Westfjord har efter en lång anställning, sedan 1973, slutat som polis i Skåne. Hon ville gärna fortsätta att arbeta som Skånepolisens kommunikationsansvariga men det finns regler för att gå i pension.

Men nu har Ewa-Gun tid att föreläsa för oss om sina 40 år vid Polisen men framför allt skall vi lära känna människan bakom uniformen.

” Jag är inte bara polis, jag är människa också” är temat

Ewa-Gun berättar med värme och humor om människors lika värde och om att vara kvinna i en mansdominerad värld. Om kommunikation och kärlek och att aldrig ge upp trots förluster, sorger och svåra utmaningar.

Kostnad 60 kr, betalas på plats, Swish eller kontant (jämna pengar, tack). Inklusive fika och chans på vinst i lotteriet.

För att veta hur mycket kaffe vi skall brygga, är det önskvärt med en föranmälan till spfvgack@gmail.com eller tel 070 188 65 25 före 12 nov.

Är du inte medlem i Vintergäcken?

Kom då till Hulebäcksgymnasiets matsal och anmäl dig som "provmedlem". Värdkommittén "tar hand om" dig och tycker du att det verkar intressant, kan du därefter bli medlem för 250 kr. Avgiften gäller då för resten av året och hela 2022.

Inlägg: Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com