Statsministern: "Nu tar vi en krampaus"

Nya Covidregler infördes den 1 och 8 december. Läs nedan hur det påverkar vårt månadsmöte den 16 och julbordet den 17 december.

Från och med den 1 december 2021 gäller, vid allmänna sammankomster med över 100 personer, att ett giltigt vaccinationsbevis skall uppvisas och kontrolleras. Från den 8 december gäller också särskilda bestämmelser för restauranger. Syftet är att minska spridningen av covid.

Vi är övertygade om att våra medlemmar känner en trygghet i att umgås med personer som är vaccinerade. Detta oavsett om vi samlas 50 eller 150 personer. Covid bryr sig inte heller om våra föreningsmöten kan betraktas som allmänna sammankomster eller inte.

Styrelsen har därför enats om följande:

Månadsmöte den 16 december i Hulebäcksgymnasiet

Även om deltagarantalet inte uppgår till 100 personer, gäller att deltagarna skall vara vaccinerade med minst två sprutor.

Deltagarna måste vara beredda att kunna uppvisa ett giltigt vaccinationsbevis eller det vaccinationskort som erhölls vid vaccineringen.

Beträffande kören från Hulebäcksgymnasiet (20–30 ungdomar) kommer uppträdandet att ske vid entrédelen av lokalen, med ett avstånd av ca fem meter till närmast sittande publik. Vi bedömer detta som betryggande.

Julbord den 17 december på Bolåsa Värdshus

Vid detta tillfälle är det krögaren som sätter villkoren för mötet. Analogt med ovanstående resonemang krävs ett giltigt Covidbevis + legitimation för att både personal och gäster skall känna sig trygga.

Övrigt

Den som av någon anledning inte har sitt Covidbevis i telefon eller på papper, kan höra av sig till Bengt G Bengtsson tel. 0739 47 27 70.

Läs mer om Covidbevis här.

För övrigt gäller de vanliga reglerna om handtvätt, avstånd mm, samt att man stannar hemma om man har förkylningssymtom.

Så tar vi en krampaus.

•

Och för att det inte skall bli några missförstånd: Vi skall inte ta en paus för att kramas!

Med detta hoppas vi att alla skall känna sig trygga och vi önskar er hjärtligt välkomna till månadsmötet med en härlig musikupplevelse och till Julbordet för att njuta av en trevlig samvaro och av god mat.

Inlägg: Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )