Månadsmöte den 21 mars kl. 15.30, Hulebäcksgymnasiet. Underhållning: Åsa och Johan

Tag chansen att lyssna till: "Nu är det gott att leva". Visor, dikter och berättelser av och om Olle Adolphson med Åsa Johansson och Johan Ludvig Rask. Kostnad 60 kr. Lotteri på entrébiljetten.

• Åsa Johansson, Johan Ludvig Rask. Bild : Musikcentrum Väst

Från Musikcentrum Väst:

Nu är det gott att leva Visor, dikter och berättelser av och om Olle Adolphson med Åsa och Johan

Kända och okända visor av den fantastiske musikern, diktaren, poeten, estradören och kompositören Olle Adolphson

Åsa och Johan presenterar Olle Adolphsons visor och dikter på ett lekfullt sätt men med allvar och ömsinthet. Genom egna finurliga arrangemang får visorna nytt liv och artisterna för med sig åhörarna genom en finstämd resa genom genom Olle Adolphsons liv och diktning.

OM FÖRESTÄLLNINGEN
"Åsa och Johan presenterar Olle Adolphsons visor och dikter på ett lekfullt sätt men med allvar och ömsinthet."
"En finstämd högklassig resa genom genom Olle Adolphsons liv och diktning"
"Deras röster blandades helt underbart"

Åsa är musiker med ett brett arbetsfält. Hon spelar lika gärna barnmusik som kyrkokonserter och visprogram som teaterföreställningar. Åsa är med i grupper som STRÅF, Slabang och Trio Måne och Sol.
Johan är frilansande musiker och driver Rabbit Hole Studios i Brewhouse | Göteborg.
Både Åsa och Johan är medlemmar i den nyskapande kören Sångensemblen Amanda

Gruppmedlemmar
Åsa Johansson: sång, violin, dragspel och piano.
Johan Ludvig Rask: sång, gitarr och slagverk.