Missa nu inte Major Swing, Kulturhuset, fredag den 20 december kl. 18.00

Major Swing består av fyra av Göteborgs bästa musikanter. De spelar härligt svängig musik. Från låtar av eldig uptempokaraktär till smäktande ballader! Till exempel, All Of Me, Limehouse Blues, Minor Swing, Nuages, Misty. Kanske får vi också höra June night. Gläd någon vän med att bjuda på denna konsert. Alla är välkomna. Endast 150 kr, betalas på plats. Se mer nedan.

Medlemmar från vänster:

Hampus Andersson: Gitarrist från Göteborg och medlem i bl a Second Line Jazz Band.Gypsyjazz är något av Hampus favoritstil.

Reymond Larsson Rea: Kontrabasist i Göteborgsoperans orkester som villigt rör sig mellan den klassiska musiken och passionen för jazz.

Ulf Bandgren: Gitarrist med bred stilkänsa.Från Jazz,musikal till klassiskt.Lärare vid Academy of music and Drama vid Göteborgs universitet.

Dieter Schöning: Konsertmästare i Göteborgsoperans orkester.Växlar mellan klassiskt och jazz så ofta det bara går! Favoritviolinister är Stephan Grappelli samt Svend Asmussen.

OBS! BOKA IN I KALENDERN REDAN NU! Fredag 20 december kl. 18.00. Stora salen i Kulturhuset. Entré 150 kr. Betalas vid entrén. Kontant eller Swish. Ej kort! Ingen anmälan.