Kronhuset: Göteborg Wind Orchestra, Torsdag 7 mars kl 19.00

En av världens bästa trumpetare i unik konsert med Göteborg Wind Orchestra i anrika Kronhuset! Philip Cobb, trumpet och flygelhorn. Entré: 225 kr (205 kr för medlem, pensionär) Länk nedan.

Philip Cobb, trumpet och flygelhorn
Niklas Willén, dirigent
Göteborg Wind Orchestra

Kronhuset
Torsdag 7 mars kl 19.00
Upptakt i Foajé Karl XI kl 18.15

Entré: 225 kr (205 kr för medlem, pensionär) Länk till biljetter.

Lyssna på Philip Cobb.

Länk till GWO på Fb.

För tredje året i följd presenterar vi vårt älskade koncept där vi bjuder in solister av yppersta världsklass att framträda med GWO. Under våren 2018 gästades vi t ex av valthornisten David Cooper.

Nu har turen kommit till trumpet och då har vi den stora äran att bjuda in Mr Philip Cobb! Han är en av världens främsta trumpetare och är bland annat solotrumpetare i London Symphony Orchestra. Hans unika ton, bländande teknik och musikaliska uttryck saknar motstycke. Denna ödmjuka person med så mycket musik inom sig har hela världen som arbetsfält. Passa på att njuta av artisteri på allra högsta nivå, det är inte varje dag som vi har solister av den här kalibern på besök i Sverige.

Kvällen till ära får vi även lyssna till solister i GWO:s trumpetsektion som till exempel Robin Rydqvist som spelar My Ship och Miles Ahead i arrangemang av Gil Evans.

UR PROGRAMMET
Trumpet Concerto (Alexander Arutunian) Solist: Philip Cobb
A Spring Lullaby (Andrew Pearce) Solist: Philip Cobb
My Ship (Gil Evans) Solist: Robin Rydqvist